Passengers Announcement-China

Passengers Announcement - All Jordanian passengers departing to China must abide by the necessary COVID-19 examinations requirements to allow entry to Chinese territory.

Where the Chinese embassy excluded the examination of antibody analysis (IGM) from the conditions required to grant the necessary health certificate from the Chinese embassy in Amman temporarily, until it becomes available in the Kingdom, in order to enable Jordanian citizens to board the plane and travel directly to China.

In the case that the Jordanian traveler passes through a third country (transit), he must do an IGM examination, attach it with the rest of the other checks and hand it over to the Chinese embassy or consulate in the transit country to obtain the medical certificate. This is to enable him to continue his flight to China.

يتعين على جميع الركاب الأردنيين المغادرين الى الصين الالتزام بمتطلبات فحوص كورونا اللازمة للسماح بدخول الأراضي الصينية.

 

حيث استثنت السفارة الصينية فحص تحليل الأجسام المضادة (IGM) من الشروط المطلوبة لمنح الشهادة الصحية اللازمة من السفارة الصينية في عمان مؤقتا، إلى حين توفره في المملكة، وذلك لتمكين المواطنين الأردنيين من الصعود للطائرة والسفر مباشرة إلى الصين.

 

أما في حال مرور المسافر الأردني في دولة ثالثة (ترانزيت) فإنه يتوجب عليه القيام بفحص الـ(IGM)، وإرفاقه مع باقي الفحوص الأخرى وتسليمه إلى السفارة أو القنصلية الصينية في دولة المرور للحصول على الشهادة الطبية؛ وذلك لتمكينه من متابعة رحلته إلى الصين.

Legislations & Regulations